Kalendář - "blížící se akce" (nahoře pod logem fóra): do kalendáře lze vkládat termín akce přímo autorem tématu v sekci poježdění a závody.

Forum aktualizovano, info zde: viewtopic.php?f=26&t=92206#p1712259
Moznost prispeni na chod fora: viewtopic.php?f=3&t=66082

3.2 DiD, 118kw, 2006 - hulí jako lokomotiva

Málem sme tu zapomněli na Pajera! Svýho času dost oblíbenej vůz.
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)

Autor tématu
Jakub_123
nováček
Příspěvky: 15
Registrován: So 22.09.2012, 23:18
Auto: Pajero V60 LWB 2006, DAKAR. Škoda Superb 2017
Stav: Offline

3.2 DiD, 118kw, 2006 - hulí jako lokomotiva

Příspěvek od Jakub_123 » Pá 02.11.2018, 16:32

Nazdar ve spolek. Má někdo vlastní zkušenost, nebo tip co by mohlo způsobovat nadměrnou kouřivost Pajera?

Jezdím dva roky pouze na VERVA Diesel + Aditiva VIF, jsem na palivo úchyl, šetřit na něm nepotřebuji, Pajero je spíše na výlety a expedice druhé auto v rodině.
Palivový filtr měněný vždy před zimou (nebyl v autě nikdy déle než rok), to samé olej + ostatní filtry.
Auto startuje na první brnknutí v teple i mraze, startér se nemusí točit ani 2 sekundy.
Jede úplně normálně, jde za plynem, otáčky nekolísají - prostě vše v absolutním pořádku!
Jenže......................

Pokud auto nastartuji a vyjedu v chladnějším počasí z garáže a pomalu se rozjedu a dostávám auto na provozní teplotu - hulí světlým dýmem téměř do modra. Toto poté ustane.
Když se auto pořádně zahřeje, v zimě, nebo i v létě a naložím mu (při předjíždění, nebo prostě když potřebuji více výkonu), lítají z něj doslova černá oblaka dýmu - nepřeháním, je to fakt jak z dieselové lokomotivy, černé chuchvalce dýmu za autem prostě.

Čím by to mohlo být? Dříve jsem si toho nevšímal, prostě to bral, že to tak čadí,ale známý mě upozornil, že by to mohlo být i načatým čerpadlem, tak mě to od té doby děsí..Teda děsí mě to hlavně proto, že mě čeká v létě asi 6tis km dlouhá štreka, tak řeším každou "anomálii" předem raději...

Díky moc



Avatar uživatele

Jirinka
Umumbe Mbebe
Příspěvky: 2348
Registrován: Stř 14.09.2011, 10:28
Auto: sroubkovo spanel 2.8td a volvo s80 2,9i lpg 147 kw
Místo/Bydliště: na kopcu na hranici kraju MSK a OL
Stav: Offline

Re: 3.2 DiD, 118kw, 2006 - hulí jako lokomotiva

Příspěvek od Jirinka » Pá 02.11.2018, 17:56

vubec tomu nerozumim, ale zakladni myslenka, ze malo vzduchu na moc nafty je ti znama?


Maucta.

Avatar uživatele

Edgar
Staroffrouďák
Příspěvky: 23089
Registrován: Út 03.03.2009, 20:12
Věk: 39
Stav: Offline

Re: 3.2 DiD, 118kw, 2006 - hulí jako lokomotiva

Příspěvek od Edgar » So 03.11.2018, 6:51

Spíš než čerpadlo asi turbo




Autor tématu
Jakub_123
nováček
Příspěvky: 15
Registrován: So 22.09.2012, 23:18
Auto: Pajero V60 LWB 2006, DAKAR. Škoda Superb 2017
Stav: Offline

Re: 3.2 DiD, 118kw, 2006 - hulí jako lokomotiva

Příspěvek od Jakub_123 » So 03.11.2018, 10:13

Edgar napsal:Spíš než čerpadlo asi turbo
To mě také okrajově napadlo, ale nesedí mi u toho ta kouřivost "do modra" při studeném startu a jízdě prvních pár km do zahřátí.
Ale díky za domněnku.
Blbý dotaz - asi stejně nemám nic jiného na výběr, než nechat vyndat turbo - zkontrolovat, zandat a takto jít postupně po všech věcech co by to mohly způsobovat co?




Autor tématu
Jakub_123
nováček
Příspěvky: 15
Registrován: So 22.09.2012, 23:18
Auto: Pajero V60 LWB 2006, DAKAR. Škoda Superb 2017
Stav: Offline

Re: 3.2 DiD, 118kw, 2006 - hulí jako lokomotiva

Příspěvek od Jakub_123 » So 03.11.2018, 10:15

Jirinka napsal:vubec tomu nerozumim, ale zakladni myslenka, ze malo vzduchu na moc nafty je ti znama?
Ano, částečně je...
To by jste se přidával k "podezření" Edgara na turbo a já s Vámi souhlasím..



Avatar uživatele

Edgar
Staroffrouďák
Příspěvky: 23089
Registrován: Út 03.03.2009, 20:12
Věk: 39
Stav: Offline

Re: 3.2 DiD, 118kw, 2006 - hulí jako lokomotiva

Příspěvek od Edgar » Ne 04.11.2018, 5:44

Bude asi špatná regulace na obtoku a ten modrej z počátku můžou být klidně nacaty vstřiky. Chod pravidelný, ten prvotní modravej obláček smrdí po nespaleny naftě jak avie, olej nepribyva?




Autor tématu
Jakub_123
nováček
Příspěvky: 15
Registrován: So 22.09.2012, 23:18
Auto: Pajero V60 LWB 2006, DAKAR. Škoda Superb 2017
Stav: Offline

Re: 3.2 DiD, 118kw, 2006 - hulí jako lokomotiva

Příspěvek od Jakub_123 » Ne 04.11.2018, 9:27

Edgar napsal:Bude asi špatná regulace na obtoku a ten modrej z počátku můžou být klidně nacaty vstřiky. Chod pravidelný, ten prvotní modravej obláček smrdí po nespaleny naftě jak avie, olej nepribyva?
Přesně tak pane. To s tou Avií je téměř dokonalý popis... 8) Ano chod pravidelný, otáčky stálé, olej nepřibývá (dělám kontrolní měření často).
Myslíte, že je dobrý nápad hned z fleku vymontovat turbo, poslat ho na diagnostiku,případně zrepasovat co je špatné a potom případně hledat dál, pokud se to výrazně nezlepší?
Vysvětlete prosím co myslíte tou špatnou regulací na "obtoku" ?




Autor tématu
Jakub_123
nováček
Příspěvky: 15
Registrován: So 22.09.2012, 23:18
Auto: Pajero V60 LWB 2006, DAKAR. Škoda Superb 2017
Stav: Offline

Re: 3.2 DiD, 118kw, 2006 - hulí jako lokomotiva

Příspěvek od Jakub_123 » Út 06.11.2018, 16:55

Tak co myslíte Vy chytřejší? Začít u turba, nebo jít jinou cestou?



Avatar uživatele

Phulc
Picin
Příspěvky: 14565
Registrován: Čt 28.05.2009, 19:16
Auto: nissan patroll -hard top-Mitsubishi Pajero
Místo/Bydliště: LIBERECKO-Proseč nad Nisou
Věk: 49
Stav: Offline

Re: 3.2 DiD, 118kw, 2006 - hulí jako lokomotiva

Příspěvek od Phulc » Út 06.11.2018, 18:44

Tou regulací obtoku myslel Ed u turba , tedy pokud se nemýlím , ale napadla mne ještě jedna věc ......EGR máš funkční ? Mě něco podobného dělala 2,8 - když jsem jí naložil na podlahu tak za autem nebylo vidět , jinak vše bylo v poho a byl špatný EGR :ramena: Ale může to být kombinace vícero věcí . Věřil bych Edgarovi , má zkušeností víc , než kdokoli tady . :pivo:


Nissan Hlítka 160 3,3td - Zebra + Mišivbuši Panděro 3,2 td
Co Tě nezabije........to se vrátí .........a zkusí to znovu !


Autor tématu
Jakub_123
nováček
Příspěvky: 15
Registrován: So 22.09.2012, 23:18
Auto: Pajero V60 LWB 2006, DAKAR. Škoda Superb 2017
Stav: Offline

Re: 3.2 DiD, 118kw, 2006 - hulí jako lokomotiva

Příspěvek od Jakub_123 » Út 06.11.2018, 19:40

Phulc napsal:Tou regulací obtoku myslel Ed u turba , tedy pokud se nemýlím , ale napadla mne ještě jedna věc ......EGR máš funkční ? Mě něco podobného dělala 2,8 - když jsem jí naložil na podlahu tak za autem nebylo vidět , jinak vše bylo v poho a byl špatný EGR :ramena: Ale může to být kombinace vícero věcí . Věřil bych Edgarovi , má zkušeností víc , než kdokoli tady . :pivo:

Ano díky, však věřím a nechám si poradit, také čekám na názor od Edgara, který nakousl, jako na smilování :D
EGR mě také napadl. Jestli je funkční - to nevím, ale před půl rokem, když jsem ho čistil a čistil i sání, bylo vše hezky čisté, žádné nánosy dehtu, což mě překvapilo...
Druhá věc, máte zde všichni ten názor, že EGR prostě zaslepit? Nechat ho tam, ale dát před něj prostě natvrdo "plech" a nazdar :?:

PS.: VĚDĚL BY NĚKDO PROSÍM MAXIMÁLNÍ PLNÍCÍ TLAK TURBA U 3.2DiD 118kw ?? Chci si ho přeměřit měřákem, než začnu operovat.. MOC DÍK !!!



Avatar uživatele

Edgar
Staroffrouďák
Příspěvky: 23089
Registrován: Út 03.03.2009, 20:12
Věk: 39
Stav: Offline

Re: 3.2 DiD, 118kw, 2006 - hulí jako lokomotiva

Příspěvek od Edgar » Stř 07.11.2018, 5:36

Si stáhni servisní manuál ať nemusíme hledat hodnoty my. Egr ano ten taky může zlobit, ale nesedělo by mi tam že to jede normálně. On pootevřenej Egr docela výrazně klepe. Ale těžko soudit. Jinak zaslepení určitě ano.



Avatar uživatele

Edgar
Staroffrouďák
Příspěvky: 23089
Registrován: Út 03.03.2009, 20:12
Věk: 39
Stav: Offline

Re: 3.2 DiD, 118kw, 2006 - hulí jako lokomotiva

Příspěvek od Edgar » Stř 07.11.2018, 5:37

Jinak na mně se úplně vyser ja jen prudím protože mi nafty už vůbec nic neříkají.




swijany
Diskuzní Guru
Příspěvky: 390
Registrován: Čt 29.10.2015, 17:26
Auto: Galoprd
Stav: Offline

Re: 3.2 DiD, 118kw, 2006 - hulí jako lokomotiva

Příspěvek od swijany » Stř 07.11.2018, 8:04

ALE ALE od kdy ti smrdí nafta :ramena: .Potřebuješ navoněnej BENZIN :smich Přijeď si EDE pro Xsaru ať se zabavíš na zimní dlouhý večery.Seš koumák tak si s tím poradíš necham ji za 10tis :cyclopsani:



Avatar uživatele

Edgar
Staroffrouďák
Příspěvky: 23089
Registrován: Út 03.03.2009, 20:12
Věk: 39
Stav: Offline

Re: 3.2 DiD, 118kw, 2006 - hulí jako lokomotiva

Příspěvek od Edgar » Stř 07.11.2018, 10:52

My se známe?




swijany
Diskuzní Guru
Příspěvky: 390
Registrován: Čt 29.10.2015, 17:26
Auto: Galoprd
Stav: Offline

Re: 3.2 DiD, 118kw, 2006 - hulí jako lokomotiva

Příspěvek od swijany » Stř 07.11.2018, 10:58

JJ už jsme spolu udělaly nějaký obchod a byl jsi mi dobrým rádcem když jsem začínal s L200.Díky ti za to o velký a moudrý rádce :indian:



Odpovědět