Kalendář - "blížící se akce" (nahoře pod logem fóra): do kalendáře lze vkládat termín akce přímo autorem tématu v sekci poježdění a závody.

Forum aktualizovano, info zde: viewtopic.php?f=26&t=92206#p1712259
Moznost prispeni na chod fora: viewtopic.php?f=3&t=66082

Brodění a upravy.

Máte na srdci něco vážnýho, co se týká offroadingu ?

shaman
Staroffrouďák
Příspěvky: 7756
Registrován: So 29.07.2006, 16:02
Stav: Offline

Re: Brodění a upravy.

Příspěvek od shaman » Ne 08.09.2013, 12:01

Uplne nejvic nejlepsi je takovy to mazlavy bahynko na tankaci - co je tam ve stejny jilovaty louzi bez pritoku a odtoku uz 20let.
:shaman:



Avatar uživatele

arido
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 855
Registrován: Stř 01.06.2011, 13:11
Auto: suzuki vitara 1.6 8v 60kw
Místo/Bydliště: Vysočina
Věk: 45
Stav: Offline

Re: Brodění a upravy.

Příspěvek od arido » Ne 08.09.2013, 12:07

ano,ano to je to co mně smrdí už pul roku v autě když zapnu topení :mrgreen:


Suzuki Vitara 1,6 8v
Toyota rav4 2.0 VVTi


Michal Dvorak
Turysta jaxvině
Příspěvky: 10749
Registrován: Ne 16.07.2006, 21:56
Věk: 100
Stav: Offline

Re: Brodění a upravy.

Příspěvek od Michal Dvorak » Ne 08.09.2013, 12:08

miciman4x4 » ned 08.09.2013, 11:43 napsal:Cyklon je na prašný prostředí a tady asi zbytečnej.S tou vodou bych to opravdu nepřeháněl a jak píše shaman,mě se taky altík vysral až za dýl :wink:
Já mám na autě cyklon a i v našich podmínkách je to lepší, než kobra. Rozhodopádně při výměně vzduchovýho filtru je to neporovnatelný s dobou předchozí.



Avatar uživatele

Dava
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3553
Registrován: So 22.08.2009, 18:34
Auto: jak jde čas-UaZ 469, jedna IFA W50,několik GR Y60,Nissan Double cab 2,5 D,Miši L200, LR Disco II
Místo/Bydliště: okres UO
Věk: 46
Stav: Offline

Re: Brodění a upravy.

Příspěvek od Dava » Ne 08.09.2013, 12:08

kupec18 » ned 08.09.2013, 7:53 napsal:
ZJ5.2 » ned 08.09.2013, 7:22 napsal:Hledal jsem tady náké informace o upravách auta na brodění,ale nic jsem nenašel,nebo to neumím.Tak se ptám,co všechno by se mělo na autě udělat před broděním?Nemyslím 30cm,ale třeba když jde voda po houpnu.Šnorchl je jasnej,asi vytáhnout odvětrání náprav,ale co dál???

Asi bych vytahl i odvětravani převodovky rozvodovky atd :bom:
Taky jsem viděl v PL na patrolu komplet elektriku ve stropě a veškerý kabely vedly jen vzadu sloupkama ke světlům a podobně i vepředu šla dolů jen elektrika pro palubku. Veškerá kabeláž z motoru šla hadicí rovnou navrch, všechny díry dovnitř zadělaný. Veškerý odvzdušnění a odvětrání starteru a altíku svedený do hadice ke šnorchlu, i od podtlakových posilovačů a ventilů špéry (uvolňují podtlak ven jen přes čepičku). Altík a starter měl navlečenej v takový hadici, Dveře zaplechovaný, ale zboku díra aby se do nich mohlo wapem. Topení zaplechovaný a hadicí spojený se šnorchlem přírubou na filtrboxu. Některý dvojitý plechy prej musel utěsnit silikonem, ale u Patrola je to prej z fabriky skoro dokonalý. Kolem řazení a ručky vše origo, ale podmázlý silikonem. Odpady pod sedačkama zašpuntovaný tak aby šly uvolnit.
Panáček tvrdil že s tím stál 20 minut v požární nádrži s vodou po okna a sucho, měl tam normálně origo koberec.

Auto bylo na prodej, říkal že u dalšího (defender) na to šel opačně,v interieru nesavý věci, neoprenový sedačky a špunty v podlaze,aby to šlo vystříkat wapem, věci vzadu naložený v plastovejch sudech s pérem, elektrika a bufík taky ve střeše. Naviják od Warnu s přetlakováním motoru a převodovky vzduchem.


No road?No problem...
Aktual: Disco Td5 serioffka


Michal Dvorak
Turysta jaxvině
Příspěvky: 10749
Registrován: Ne 16.07.2006, 21:56
Věk: 100
Stav: Offline

Re: Brodění a upravy.

Příspěvek od Michal Dvorak » Ne 08.09.2013, 12:11

shaman » ned 08.09.2013, 12:01 napsal:Uplne nejvic nejlepsi je takovy to mazlavy bahynko na tankaci - co je tam ve stejny jilovaty louzi bez pritoku a odtoku uz 20let.
:shaman:
A proto se na nějaký bezmozkovitý brodění jedný rozbahněný louže, uprostřed tankáče, můžu vysrat. Když je někde potřeba přebrodit řeku a nedá se to jednoduše objet, tak to je jiná, ale cíleně si máčet auto mi přijde zbytečný.




Michal Dvorak
Turysta jaxvině
Příspěvky: 10749
Registrován: Ne 16.07.2006, 21:56
Věk: 100
Stav: Offline

Re: Brodění a upravy.

Příspěvek od Michal Dvorak » Ne 08.09.2013, 12:13

Dava » ned 08.09.2013, 12:08 napsal:
kupec18 » ned 08.09.2013, 7:53 napsal:
ZJ5.2 » ned 08.09.2013, 7:22 napsal:Hledal jsem tady náké informace o upravách auta na brodění,ale nic jsem nenašel,nebo to neumím.Tak se ptám,co všechno by se mělo na autě udělat před broděním?Nemyslím 30cm,ale třeba když jde voda po houpnu.Šnorchl je jasnej,asi vytáhnout odvětrání náprav,ale co dál???

Asi bych vytahl i odvětravani převodovky rozvodovky atd :bom:
Taky jsem viděl v PL na patrolu komplet elektriku ve stropě a veškerý kabely vedly jen vzadu sloupkama ke světlům a podobně i vepředu šla dolů jen elektrika pro palubku. Veškerá kabeláž z motoru šla hadicí rovnou navrch, všechny díry dovnitř zadělaný. Veškerý odvzdušnění a odvětrání starteru a altíku svedený do hadice ke šnorchlu, i od podtlakových posilovačů a ventilů špéry (uvolňují podtlak ven jen přes čepičku). Altík a starter měl navlečenej v takový hadici, Dveře zaplechovaný, ale zboku díra aby se do nich mohlo wapem. Topení zaplechovaný a hadicí spojený se šnorchlem přírubou na filtrboxu. Některý dvojitý plechy prej musel utěsnit silikonem, ale u Patrola je to prej z fabriky skoro dokonalý. Kolem řazení a ručky vše origo, ale podmázlý silikonem. Odpady pod sedačkama zašpuntovaný tak aby šly uvolnit.
Panáček tvrdil že s tím stál 20 minut v požární nádrži s vodou po okna a sucho, měl tam normálně origo koberec.

Auto bylo na prodej, říkal že u dalšího (defender) na to šel opačně,v interieru nesavý věci, neoprenový sedačky a špunty v podlaze,aby to šlo vystříkat wapem, věci vzadu naložený v plastovejch sudech s pérem, elektrika a bufík taky ve střeše. Naviják od Warnu s přetlakováním motoru a převodovky vzduchem.
Ono u Defíka nic jinýho nezbejvá, tam teče úplně všude. ale zase pěkně vytejká :mrgreen:



Avatar uživatele

depeter
Staroffrouďák
Příspěvky: 9382
Registrován: Pá 17.03.2006, 22:24
Auto: Panelák
Místo/Bydliště: Bryncl-lont
Stav: Offline

Re: Brodění a upravy.

Příspěvek od depeter » Ne 08.09.2013, 12:26

Michal Dvorak » ned 08.09.2013, 12:11 napsal:
shaman » ned 08.09.2013, 12:01 napsal:Uplne nejvic nejlepsi je takovy to mazlavy bahynko na tankaci - co je tam ve stejny jilovaty louzi bez pritoku a odtoku uz 20let.
:shaman:
A proto se na nějaký bezmozkovitý brodění jedný rozbahněný louže, uprostřed tankáče, můžu vysrat. Když je někde potřeba přebrodit řeku a nedá se to jednoduše objet, tak to je jiná, ale cíleně si máčet auto mi přijde zbytečný.
Tak to drobátko zvednu,ne?
Aby se blátíško dostalo enem po prahy... :mrgreen:


Upozornění !!! Jestliže výše uvedený příspěvek Vám připadá jako DEBILNÍ KEC, jste evidentně PRAHÁK (nebo polabák)co nám má jistě co říct.
"Nevytahuj nože tam,kde se bude střílet"


shaman
Staroffrouďák
Příspěvky: 7756
Registrován: So 29.07.2006, 16:02
Stav: Offline

Re: Brodění a upravy.

Příspěvek od shaman » Ne 08.09.2013, 12:31

JJ.
To by pak slo.
...to me nenapadlo....

:ramena:



Avatar uživatele

arido
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 855
Registrován: Stř 01.06.2011, 13:11
Auto: suzuki vitara 1.6 8v 60kw
Místo/Bydliště: Vysočina
Věk: 45
Stav: Offline

Re: Brodění a upravy.

Příspěvek od arido » Ne 08.09.2013, 12:36

depeter » ned 08.09.2013, 12:26 napsal:
Michal Dvorak » ned 08.09.2013, 12:11 napsal:
shaman » ned 08.09.2013, 12:01 napsal:Uplne nejvic nejlepsi je takovy to mazlavy bahynko na tankaci - co je tam ve stejny jilovaty louzi bez pritoku a odtoku uz 20let.
:shaman:
A proto se na nějaký bezmozkovitý brodění jedný rozbahněný louže, uprostřed tankáče, můžu vysrat. Když je někde potřeba přebrodit řeku a nedá se to jednoduše objet, tak to je jiná, ale cíleně si máčet auto mi přijde zbytečný.
Tak to drobátko zvednu,ne?
Aby se blátíško dostalo enem po prahy... :mrgreen:
tak to budeš zvedat ještě víc :mrgreen:
http://jeannievlci.rajce.idnes.cz/Globa ... dik....jpg


Suzuki Vitara 1,6 8v
Toyota rav4 2.0 VVTi

Avatar uživatele

depeter
Staroffrouďák
Příspěvky: 9382
Registrován: Pá 17.03.2006, 22:24
Auto: Panelák
Místo/Bydliště: Bryncl-lont
Stav: Offline

Re: Brodění a upravy.

Příspěvek od depeter » Ne 08.09.2013, 12:42

Toe enem vodiška... :pivo:


Upozornění !!! Jestliže výše uvedený příspěvek Vám připadá jako DEBILNÍ KEC, jste evidentně PRAHÁK (nebo polabák)co nám má jistě co říct.
"Nevytahuj nože tam,kde se bude střílet"

Avatar uživatele

HaK
Staroffrouďák
Příspěvky: 4298
Registrován: Pá 14.01.2011, 9:21
Auto: defneder, discovery, range rover classic, gazelle
Místo/Bydliště: Prachatice / Budějice
Věk: 36
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Brodění a upravy.

Příspěvek od HaK » Ne 08.09.2013, 14:15

Ono taky porovnavat snorchl kvuli prachu a vode je tak nejak mimo v meritkach: Nabrodil jsem sotvy jednotky kilometru, ale s cyklonem kvuli prachu na snorchlu jsme najeli radove tisice kilometru v rekneme "poustnich" prasnych oblastech. Z toho stovky kilometru v pisecnych jazycich - jako snehove u nas - kdy pres silnici jde nekonecny jazyk ve vysce pasu - kdyz to omejva auto, tak je to zvuk, jak kdyby tisic cinanu lestilo karoserii jemnym smirkem... To jsem byl rad ze snorchl mam a beru ten vzduch precejen nahore. A obdobne kvuli prachu a ne kvuli vode bych utesnoval dvere a tak. Aby clovek nemel pisek i v konzerve se sardinkama.
Ale kdo byl nekdy na pousti tak asi tusi, ze ten pisek je nakonec stejne vsude. V toyote po trech dnech, v defovi po trech minutach, to je jedinej rozdil...
Ja teda snorch proti prachu a pisku, proti vode az sekundarne, v evrope u teska - jinam uz nejezdim - teda pro mne nema cenu, pude dolu, na policku a jednou ho budu ukazovat vnoucatum:-)


Hanys a Káča
tel: 775 173 983
http://www.oneland.cz

Avatar uživatele

lopan123
Staroffrouďák
Příspěvky: 6876
Registrován: Čt 25.11.2010, 21:06
Auto: Mitsubishi L300 4WD 2,5td
Místo/Bydliště: Hlinsko aneb daleko všude
Věk: 39
Stav: Offline

Re: Brodění a upravy.

Příspěvek od lopan123 » So 19.10.2013, 21:54

http://www.4wdaction.com.au/_phpBB/down ... p?id=67005 Jak na to tak koukám, v Australii s oblibou obalujou předek plachtou při brodění. Má to nějakej význam, nebo je to spíš specialita jejich, aby nenamotali krokodýla do chladiče?


A musí to jít.
A kdyby ne, tak 604840492

Avatar uživatele

Jarao
Věčnej rejpal
Příspěvky: 2688
Registrován: Po 12.11.2007, 13:48
Auto: TOYOTA for ever
Místo/Bydliště: Alfa Virgo
Věk: 52
Stav: Offline

Re: Brodění a upravy.

Příspěvek od Jarao » Út 22.10.2013, 15:52

Se sedumde jsem nic extra neutěsňoval, krom vyvedení odvzdušnění difů pod kapotu. Šnorchl tam mám na parádu nezapojenej a i tak brodila, že jsem po brodění rybníka vylejval vodu z parabol, páč svítily pod vodu. Dveře trochu prorezlý, ale voda se dovnitř dostala tak, že po cca 50m ve vodě - ke klikám u dveří, byla voda tak 1cm na rohožce u řidiče a u spolujezdce sucho. mám ve dveřích repráky s polyamidovou membránou koupený někde vot Ťonga. Fungujou furt. Sání je za pravou parabolou... neškytlo to ani když voda šla přes haubnu v rohu tak půl metru na kapotu.
LC RJ70.jpg
A Diskotéka to samý, akorát prej v převodofce nebyl volej ale voda...ale 800km dom dojela...Ta teda má ten šnorch funkční no... :ramena:
Land Rover Discovery I.jpg
:ramena: :ramena:


Není důležité co bylo, ale co je... a furt se neco sere, teď už míň
5xLand...1 x Rover, 4 x Cruiser a jedna Emerická plečka bes střechy
Dva v nemocnici, tři co maj MOTOR jedou...teprve s kilem jsem pochopil význam Land Cruiser
Odesláno z jiné Galaxie

Avatar uživatele

dano203
Diskuzní Guru
Příspěvky: 645
Registrován: Út 23.10.2012, 21:09
Auto: Mitsubishi L200
Místo/Bydliště: Kolonica Slovensko
Stav: Offline

Re: Brodění a upravy.

Příspěvek od dano203 » Út 22.10.2013, 17:39

arido » ned 08.09.2013, 12:36 napsal:
depeter » ned 08.09.2013, 12:26 napsal:
Michal Dvorak » ned 08.09.2013, 12:11 napsal: A proto se na nějaký bezmozkovitý brodění jedný rozbahněný louže, uprostřed tankáče, můžu vysrat. Když je někde potřeba přebrodit řeku a nedá se to jednoduše objet, tak to je jiná, ale cíleně si máčet auto mi přijde zbytečný.
Tak to drobátko zvednu,ne?
Aby se blátíško dostalo enem po prahy... :mrgreen:
tak to budeš zvedat ještě víc :mrgreen:
http://jeannievlci.rajce.idnes.cz/Globa ... dik....jpg
v ty druhy loužičce jsem utopil čtyrkolku :mrgreen:


Mitsubishi L200 2,5 TD 2003
Polaris Scrambler 400 4X4 1997

Avatar uživatele

Michal B.
Věčnej rejpal
Příspěvky: 2711
Registrován: Pá 03.08.2012, 12:09
Auto: MITSUBISHI PAJERO
Místo/Bydliště: Tam,za tím lesem doprava
Věk: 34
Stav: Offline

Re: Brodění a upravy.

Příspěvek od Michal B. » Út 22.10.2013, 18:04

Ani do jednoho pajera nám nenateklo a že já jel jako poslední po dvaceti autech a eště totálně blbou stopou :ramena:


MITSUBISHI PAJERO KRÁL DAKARSKÉ POUŠTĚ

Odpovědět