| ...

Pěkné svátky a vše nejlepší do roku 2019. Komanche
Forum aktualizovano, info zde: viewtopic.php?f=26&t=92206#p1712259
Moznost prispeni na chod fora: viewtopic.php?f=3&t=66082
Komanche

umí někdo testace ?

nejen pro veterány... :)
Avatar uživatele

Edgar
Staroffrouďák
Příspěvky: 22999
Registrován: Út 03.03.2009, 20:12
Věk: 38
Stav: Offline

Re: umí někdo testace ?

Příspěvek od Edgar » Pá 04.09.2015, 5:46

Tak si je přetři bílou celý a je to ne?



Avatar uživatele

PetrH
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 726
Registrován: Stř 18.09.2013, 14:06
Auto: UAZ 452, Frontera 2.3 TD
Místo/Bydliště: Praha - Košíře
Věk: 41
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: umí někdo testace ?

Příspěvek od PetrH » Pá 04.09.2015, 7:34

Tee fakt :mrgreen:


Buchanka
Frontera 2.3TD
7tři9 57nula 99čtyři


Lars
nováček
Příspěvky: 15
Registrován: Stř 13.12.2006, 0:16
Stav: Offline

Re: umí někdo testace ?

Příspěvek od Lars » Čt 07.01.2016, 19:32

Ahoj, čtu to tady a koukám, že na zelený se mi to asi postavit nepodaří, když je auto normálně v registru. Poradí někdo, kam s Landcruiserem v Praze na klubovou testaci?

Dík.




adelka84
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 811
Registrován: Pá 23.04.2010, 20:54
Stav: Offline

Re: umí někdo testace ?

Příspěvek od adelka84 » Ne 21.02.2016, 20:32

zdar chlapi, kdo umi testaci kolem Kolina? Jednalo by se o testaci na audi coupe quattro s rv 1985



Avatar uživatele

Saul
vysočíňan
Příspěvky: 2100
Registrován: So 20.06.2009, 8:38
Auto: ex Toyoda 4runner 2, 4Efi, Nissan Patrol K160 - kŕíženec bez PP, LR Disco Td5 - osobák
Místo/Bydliště: srdcem v blátě
Stav: Offline

Re: umí někdo testace ?

Příspěvek od Saul » So 08.12.2018, 11:14

Už od poslední debaty odtekla nějaká voda... Je tu někdo kdo se orientuje v aktuální problematice? Došlo k nějakým změnám?
Na Classic cars Bohemia, což je podle mě docela relevantní zdroj ( https://www.veteran-prodej.cz/2018/jak- ... ranske-rz/ ) píšou mimo jiné, že... "U testace musí být vždy zachováno šasi či samonosná karoserie. Tam je umístěno výrobní číslo, které slouží k identifikaci vozidla. Dále mohou být z pěti hlavních skupin pouze dvě odlišné od originálu. Těmi skupinami jsou motor, převody, kola, odpružení a řízení" Takže tam může bejt jinej motor a kola a testaci to dostane?!?

v dalším odstavci ale je:
"Co musí váš veterán splňovat pro získání průkazu historického vozidla
původní typ motoru a převodovky
dobrý technický stav a bezchybná funkčnost
původní typ a rozměry ráfků
karoserie bez koroze..........." a další věci

mohl by to někdo erudovanej vysvětlit? Díky


"Dnešní demokracie znamená pouze svobodu vybrat si jedince kteří nás okradou"


Pedro
Inventář fóra
Příspěvky: 2122
Registrován: Út 26.12.2006, 14:16
Stav: Offline

Re: umí někdo testace ?

Příspěvek od Pedro » So 08.12.2018, 19:27

V problematice se orientuju, ale nevím, nad čím špekuluješ.
Prostě pro otestování na historickou původnost má být vozidlo maximálním způsobem původní, splňovat stáří a daný typ se již nesmí vyrábět.
Dál to má vícero hledisek a možností, podle kterých se vozidla dělí do tříd zachovalosti a původnosti.
Ideální stav samozřejmě je, že někdo v roce 1920 nové vozidlo nakonzervoval a uložil pro příští generace. Takových ale moc není, že... Takže pak přichází ke slovu jako druhá nejcennější vozidla, která jsou v původním stavu, ale samozřejmě stářím a používáním opotřebená. No a ta, pokud vyhovují nejen původností, ale i technickým stavem pro provoz na PK, mohou také dostat ZRZ HV a být na nich provozována. Ani tady bysme nevystačili a přichází ke slovu tedy auta částečně nebo celkově opravená. Ta se holt již nedochovala v původním použitelném stavu a musela být - ideálně co nejvěrněji - opravena do co nejpůvodnějšího vzhledu a stavu. Toho lze dosáhnout buď z dílů jednoho konkrétního auta, dílů posbíraných z vícero aut stejného typu, použitím přiměřeného počtu replik nahrazujících nedostupné díly a nebo i použitím alternativních náhrad, pokud jiná věrnější možnost prostě není.
Další kapitolou jsou pak dobové úpravy. Historicky původní nemusí být jen vozidlo v továrním provedení, ale pokud majitel prokáže, že vozidlo bylo v předmětné době (momentálně -30+let, ve vzduchu je možnost, že to FIVA vrátí na -40+let) upraveno a v této úpravě bylo schváleno pro provoz na PK, tak ho lze také otestovat a případně provozovat na ZRZ HV.
Za zmínku stojí ještě repliky, kdy lze otestovat i vozidla, která byla vyrobena mimo dobu výroby původního typu, ale splňují stáří a byla schválená pro provoz na PK (např.replika Bugatti vyráběné ve dvacátých letech, kterou někdo vyrobil a provozoval v šedesátých letech).



Odpovědět